Bagi mereka yang merancang untuk bercuti ke negeri Sabah@Kota Kinabalu di sini kami senaraikan tempat-tempat yang wajib@mesti anda lawati....pendek kata kalau anda tidak pergi x sempurna percutian anda je sini...hehe

Seeloknya tempoh masa yang dicadangkan untuk anda lawati semua tempat-tempat ini sekitar 4 hari 3 malam...tapi kalau 3 hari 2 malam pun ok dah....hehe

1. Kundasang @ kaki gunung Kinabalu (boleh singgah di kinabalu park dan melawat puncak timpohon@tempat permulaan pendakian gunung Kinabalu....kalo nak shopping boleh ke pekan Kundasang...di sana boleh tgk sayur-sayuran yang fresh serta buah-buahan tempatan serta pelbagai barangan jualan)

2. Poring hot spring, Ranau (kolam air panas...di sini terdapat canopywalk yang merentasi hutan dan pemandangan yang superb)

3. Tagal ikan Luanti (spa fish treatment dan boleh bermain dengan ikan kelah yang jinak)

4. Ladang teh Sabah

5. Desa dairy farm @ New Zealand Sabah (ladang ternakan lembu tapi suasana dan kesejukannya macam di eropah)

6. Kundasang memorial war

7. Pasar Filipin @ pasar kraftangan & ikan masin (di sini ada jual udang kering yang saiznya besar dan tidak terdapat di semenanjung)

8. Pasar malam Sinsuran & Kg. air (ada jual mutiara, barang perhiasan dan cenderamata)

9. Medan selera ikan todak (terletak bersebelahan dengan pasar besar KK dan tidak jauh dari pasar Filipin....harga seafood di sini sangat murah dan yang penting fresh dan sedap...puas hati kalo dapat makan lobster)

10. Taman negara Tuanku Abdul Rahman (di sini ada tiga pulau yang terkenal pulau Manukan,Mamutik dan Sapi....kalau nak ke sini kena naik bot dari Jesselton Point)

11. Tip of Borneo @ Tanjung Simpang Mengayau ( terletak di Kudat 3 jam perjalanan dari KK)

Banyak lagi tempat-tempat menarik yang terdapat di Kota Kinabalu....
Kami boleh membantu anda mengurus dan merancang percutian anda di sini....

Kami ada kereta sewa dari yang kecil sehingga yang mewah....
Untuk pasangan berdua hingga keluarga besar....
Homestay pun kami sediakan....
Bot pun kami boleh aturkan....
Macam-macam ada...

Hubungi Radzi 0173585700 
Teman perjalanan anda....



0 Comments